Toernooi organiseren

Categorie: Lichamelijke Opvoeding Laatst bijgewerkt: donderdag 13 juli 2017

Welkom op de pagina over een Toernooi organiseren!

Deze pagina is handig voor iedereen die een toernooi moet organiseren. Of het nu gaat om een volleybaltoernooi, een voetbaltoernooi, een basketbaltoernooi, een hockeytoernooi of een toernooi van een andere sport. De informatie is bedoeld voor leerlingen die voor het vak lichamelijke opvoeding of voor het vak bewegen, sport & maatschappij (bsm) een toernooi moeten organiseren, voor (gym)docenten en voor overige geïnteresseerden. Je vindt hier informatie over het organiseren van een toernooi (onderaan deze pagina) en in het bijzonder over het maken van een toernooischema (bovenaan deze pagina). Wij werken samen met Toernooi-schema.nl, een hele handige site om een toernooischema mee te maken.

 

Toernooischema maken:

Als je een toernooi moet organiseren kun je op onderstaande site heel handig een schema maken met meerdere poules, scheidsrechters en meerdere teams. Je kunt zelfs de duur van de wedstrijden bepalen en of er pauzes tussen de wedstrijden zitten. Ook het aantal velden kun je zelf instellen.

 

Het is heel makkelijk. Je bent binnen 5 minuten klaar. Als je vragen hebt, problemen ondervindt of tips hebt horen we die graag. Je kunt onderaan deze pagina een reactie achterlaten. Nog enkele nuttige tips:

  • TIP! Het programma kan niet omgaan met het enkele aanhalingsteken / apostrof ( ' ), het dubbele aanhalingsteken ( " ) en de backslash ( \ ). Gebruik je die tekens, dan worden ze vervangen door de accent grave ( ` ) of door een rechte streep ( | ).
  • TIP! Lukt het niet om een toernooischema te maken, heb je een fout in het programma ontdekt of heb je een andere vraag of suggestie? Geef dit dan door via onze contactpagina of door hieronder een reactie achter te laten.
  • TIP! Schrik niet als er bij de veldindeling lege regels te zien zijn. Die ontstaan als er een conflict is bij de eerste ruwe verdeling, bijvoorbeeld als team A op dezelfde tijd ook moet spelen op een ander veld. In een tweede verdeling wordt dat opgelost.

 

Uitleg:

Je gaat één voor de één de verschillende tabbladen op volgorde langs. Hieronder vind je een uitleg per tabblad:

1. Teams:

Op de eerste pagina geef je de naam van het toernooi in. Vervolgens kun je met de knop [+] het aantal poules bepalen (en evt. poulenamen) en vervolgens typ je bij elke poule de verschillende teams in. Je kunt het beste eenvoudige teamnamen bedenken (bijvoorbeeld team 1, team 2, team 3 etc.). Het programma herkent helaas geen 'rare' tekens. Na het intypen van een teamnaam ga je met de Enter-toets naar de volgende regel. Op deze pagina kun je rechts bovenin aanvinken of je gebruik maakt van (onafhankelijke) scheidsrechters en hun namen ingeven. Ook hier ga je met de Enter-toets naar de volgende regel.

 

2. Tijden:

Op dit tabblad geef je de datum van het toernooi in, de begintijd en de tijdsduur per wedstrijd. Voor het ingeven van de begintijd en tijdsduur per wedstrijd maak je gebruik van een klokje. Als de tijd klopt klik je op de knop [Done]. Je kunt ook aangeven hoe lang de pauze tussen de wedstrijden duurt. Eventueel kun je aanvinken dat er tijdens een wedstrijd van helft gewisseld moet worden.

 

3. Velden:

Op dit tabblad kun je het aantal velden ingeven en hun namen. Op deze pagina zie je ook al het toernooischema.

Voorbeeld toernooischema
Je toernooischema kan er bijvoorbeeld zo uitzien

 

4. Download:

Tenslotte vink je aan wat je nodig hebt. Je kunt kiezen uit:

  • Lijst van teams per poule
  • Lijst van wedstrijden per poule
  • Scheidsrechterbriefjes
  • Uitslagen overzicht per poule

Deze gegevens zijn in XLS (Excel) en PDF te downloaden. De download in PDF is iets overzichtelijker, maar XLS heeft als voordeel dat je nog wat kunt aanpassen.

 

Handig om te weten:

Het programma kan werken met heel veel poules, teams, velden en scheidsrechters, maar er zijn wel maxima:

  • Maximum aantal poules: 36
  • Maximum aantal teams per poule: 23
  • Maximum aantal velden: afhankelijk van het aantal teams per poules, het aantal poules en of je wel/geen onafhankelijke scheidsrechters gebruikt.
    • Als teams wedstrijden van andere teams scheidsen: (aantal teams per poule / 3), afgerond naar beneden
    • Als er onafhankelijke scheidsrechters zijn: (aantal teams per poules / 2), afgerond naar beneden
    • Als er meerdere poules zijn tel de waardes van alle poules bij elkaar op. Het maximum aantal velden is 36.
  • Maximum aantal (onafhankelijke) scheidsrechters: 24
  • Maximum aantal karakters voor namen: 16 of 20 tekens

 

Toernooi-schema.nl is beschikbaar in het Nederlands en het Engels.

 

Wil je weten hoeveel wedstrijden er gespeeld worden? Hiervoor kun je de volgende formule gebruiken: ( n * (n-1) / 2 ), waarbij n het aantal teams is. Dus als er 5 teams in een poule zijn: 5 * (5-1) / 2 = 10 wedstrijden.

 

Voorbeeld toernooischema:

Een school wil een volleybaltoernooi organiseren voor klas 1 van havo en vwo. Ze maken in totaal 10 poules met in elke poule 4 teams. Ze hebben beschikking over 4 gymzalen, met elk 2 velden (dus in totaal 8 velden). Er zijn 10 docenten die scheidsrechter willen zijn bij het toernooi.

Het toernooi begint om 9 uur 's morgens. Eén wedstrijd duurt 10 minuten en de pauze tussen de wedstrijden is telkens 5 minuten. Eén van de gymdocenten voert de gegevens in op en laat alles berekenen door het programma. De wedstrijden duren op veld 1 t/m 6 tot 11.35 uur en op veld 7 en 8 tot 11.15 uur. Eventueel kunnen er nog één of meerdere finales gehouden worden. Bijvoorbeeld de winnaar van poule 1 tegen de winnaar van poule 2, de winnaar van poule 3 tegen de winnaar van poule 4 etc. Uiteindelijk kan er zelfs een toernooiwinnaar gevonden worden. Dit kan door een finale te spelen of door de standen te bekijken.

De volgende uitvoer is mogelijk: lijst van teams per poule, lijst van wedstrijden per poule, scheidsrechterbriefjes en uitslagen overzicht per poule. Deze gegevens zijn in XLS (Excel) en PDF te downloaden. De download in PDF is iets overzichtelijker, maar XLS heeft als voordeel dat je nog wat kunt aanpassen.

 

Natuurlijk zijn er naast een toernooischema maken nog meer dingen die je moet doen, maar dit begin heb je alvast. Hieronder vind je meer informatie over zaken die je moet regelen.

 

Wat moet je allemaal regelen bij het organiseren van een toernooi?

Het kan zijn dat je een toernooi moet organiseren als docent lichamelijke opvoeding, als leerling (bijvoorbeeld voor het vak bewegen, sport & maatschappij) of voor een sportvereniging waar je lid van bent. Deze informatie is voornamelijk bedoeld voor leerlingen en docenten. De zaken die je moet regelen verschillen per toernooi, maar denk aan de volgende dingen (als je nog toevoegingen hebt horen we die graag):

  • Bedenk een geschikte datum voor het toernooi en kijk of (bijna) alle deelnemers dan kunnen. Zijn er die dag geen andere activiteiten?
  • Wie moeten allemaal ingelicht worden en wanneer? Denk aan: deelnemers/leerlingen, docenten lichamelijke opvoeding, mentoren, scheidsrechters, roostermaker en directie. Wat voor informatie moeten ze krijgen en hoe ga je dat communiceren?
  • Bedenk welke sport(en) aangeboden worden. Als je verschillende sporten aanbiedt, zul je ook meerdere toernooischema's moeten maken. Ook moet je dan meerdere velden inrichten, zorgen voor alle materialen etc. Kent iedereen de spelregels? Moet er misschien nog geoefend worden in één of meerdere gymlessen voorafgaand aan het toernooi?
  • Waar vindt het toernooi plaats? Zijn er genoeg velden beschikbaar? Als het toernooi buiten plaats vindt, is er dan een alternatieve locatie als het slecht weer is? Als het toernooi in de gymzaal of op het sportveld van school plaatsvindt en er daar die dag ook lessen zijn, overleg dan met de betreffende gymdocenten en/of met de roostermaker.
  • Zijn er genoeg materialen aanwezig voor ieder veld? Wie bouwen de velden op en af?
  • Zijn er kosten verbonden aan het toernooi? (denk aan aanschaf materialen en prijzen, betaling van scheidsrechters, huur locatie etc.). Aan wie moet daarvoor toestemming worden gevraagd?
  • Hoe werkt de poule- en teamverdeling? Zijn er na de wedstrijden ook nog finales en hoe zijn die ingedeeld? Mogen leerlingen zelf kiezen in welk team ze willen? Het handigst is om tijdens een gymles de gegevens op te schrijven en een week later de toernooischema's te maken. Hoe en wanneer publiceer je de toernooischema's?
  • Hoe werkt de veldverdeling? Hangt bij elk veld een papier met het veldnummer? En hangt er aan het begin een overzicht welk veld waar is?
  • Waar kunnen leerlingen omkleden? Is er een kleedkamerverdeling en waar wordt die opgehangen / hoe wordt dit gecommuniceerd? Gaan de kleedkamers op slot tijdens het toernooi en wie doet dit? Waar kunnen de leerlingen hun kostbaarheden laten?
  • Hoeveel scheidsrechters zijn (bij voorkeur) nodig? Krijgen de scheidsrechters een instructie? Wie gaan scheidsen? Krijgen de scheidsrechters een vergoeding of een kleinigheidje voor hun bijdrage?
  • Wie doet wat tijdens het toernooi? Is er een tijdschema?
  • Krijgt de winnaar nog een prijs? Wat? Wie regelt dat? Of krijgen alle deelnemers iets lekkers mee naar huis?
  • Is er EHBO aanwezig en wie zijn de EHBO'ers?
  • Moet er eten/drinken geregeld worden voor begeleiders, scheidsrechters, EHBO'ers en/of deelnemers?

 

Heb je vragen of opmerkingen? Laat dan hieronder een reactie achter! Gaat je vraag over het maken van een toernooischema met bovenstaand programma, dan zou het zeer fijn zijn als je de volgende gegevens vermeldt: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Alvast bedankt. Bij het beantwoorden van de reacties over het maken van een toernooischema hebben we, bij foutmeldingen en tips, meestal contact met de maker van Toernooi-schema.nl.

Hits: 211387

Reacties  

# Abel Menkveld 14-08-2017 14:51
Hi allemaal,

Ook ik heb gemerkt hoe veel werk het is om een toernooi op te zetten, zeker als er veel wijzigen zijn op het laatste moment. We zijn toen met hulp van de Universiteit Utrecht begonnen met het maken van een web app: Tournify. Met toernooi-schema .nl kom je natuurlijk al een heel eind, maar het lijkt mij toch voor heel veel mensen handig om onze tool ook te delen.

Voordeel is dat je geen Excel nodig hebt, maar alles online kan doen. Dus het maken van poules, maar ook het invullen van uitslagen gebeurt online. De standen worden dan automatisch bijgewerkt en zijn ook voor alle deelnemers aan het toernooi via een live scherm te volgen.

Teams kunnen zich ook via Tournify inschrijven en eventueel betalen met iDeal.
In het afgelopen half jaar is de app ruim 100 keer gebruikt om FIFA toernooien te organiseren, maar nu ook helemaal geschikt voor voetbal, basketball, handbal, hockey, korfbal, rugby en volleybal.

Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback! De site vind je op www.tournify.nl.
Antwoorden
# Oefenplein 18-08-2017 06:26
Hoi Abel,

Hartelijk dank voor je reactie. Wij zijn met toernooi-schema .nl gaan samenwerken, omdat deze tool volledig gratis is. Daarnaast is het makkelijk om toernooischema' s e.d. te printen en kun je zowel voor Excel als PDF kiezen.

Jullie tool ziet er goed uit, maar is in onze ogen te professioneel voor de bezoekers van onze website. Wij richten ons met name op middelbare scholieren en docenten lichamelijke opvoeding. Daarnaast maken ook veel organisatoren van kleine toernooien gebruik van deze tool.
Antwoorden
# Diego 03-08-2017 11:11
Beste,

Tijdens het invullen van het schema stuit ik op een paar dingen:

- Wanneer ik de scheidsrechters briefjes invul verwijst het door naar de uitslagen. Daar staat bij het negatief doelsaldo geen (bijvoorbeeld) -7 maar -+7
- Ook de plaats waar een team eindigt in de poule wordt niet vastgesteld en kan ik zelf niet aanpassen.

Wat kan ik of jullie hieraan doen?

Alvast bedankt.
Antwoorden
# Oefenplein 13-08-2017 15:01
Bedankt voor je reactie! Scherp opgemerkt. Ik heb je opmerkingen 3 augustus doorgegeven aan de beheerder van toernooi-schema .nl. Helaas heb ik hier tot op heden nog geen reactie op ontvangen, waarschijnlijk als gevolg van de vakantieperiode . Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Antwoorden
# Oefenplein 18-08-2017 06:23
Hoi Diego,

Nogmaals hartelijk dank voor je reactie. Ik heb contact gehad met de beheerder van toernooi-schema .nl. Helaas was mijn e-mail hem ontschoten, vandaar deze late reactie.

Hij kan de betreffende dingen niet reproduceren. Zou je het Excelbestand naar ons willen mailen? Het liefst met daarin duidelijk aangegeven waar de fout zit. Het e-mailadres vind je op oefenplein.nl/c ontact. Je hulp wordt zeer op prijs gesteld!
Antwoorden
# Henk 29-07-2017 13:55
Ik heb eerder al gebruik gemaakt van uw tornooischema, super!
Nu wil ik terug een volleybal tornooi organiseren met 6 ploegen op 2 velden en met 2 winnende sets per wedstrijd.
Dit lijkt me met het bestaande tornooischema niet haalbaar, klopt dit?
Graag uw advies waarvoor mijn gewaardeerde dank.
Antwoorden
# Oefenplein 29-07-2017 20:11
Hoi Henk,

Bedankt voor je vraag. Op toernooi-schema .nl is het mogelijk om een toernooischema te maken met 6 teams en 2 velden.

Wat bedoel je precies met "2 winnende sets per wedstrijd" en hoe zou je dit in het toernooischema terug willen zien? Ik hoor het graag.

Nog een fijn weekend toegewenst!
Antwoorden
# Kees 12-07-2017 15:56
Hallo, klopt het dat bovenstaande link niet werkt op het moment. Maak graag gebruik van jullie schema maar deze doet het helaas niet.
Antwoorden
# Oefenplein 12-07-2017 16:08
Hoi Kees,

Bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad toernooi-schema .nl momenteel niet bereikbaar is. Ik heb dit direct doorgegeven aan de maker van toernooi-schema .nl en ik verwacht snel een oplossing. Nogmaals dank voor het melden en excuses voor het ongemak!
Antwoorden
# Oefenplein 12-07-2017 20:14
Hoi Kees,

Ik heb inmiddels contact gehad met de beheerder van toernooi-schema .nl. Hij werkt hard aan een oplossing van het probleem, maar dit gaat tijd kosten. Waarschijnlijk enkele dagen. Ik hoop dat je de tool niet op hele korte termijn nodig hebt.
Antwoorden
# Oefenplein 13-07-2017 20:23
Ik kreeg vanmorgen bericht dat de site weer in de lucht is. Als het goed is werkt alles weer! Helaas is nog niet bekend wat de oorzaak is van deze problemen, dus het kan zijn dat dit in de toekomst weer voorkomt.

Succes met het maken van je toernooischema en nogmaals dank voor het melden (hierdoor kunnen de problemen zo snel mogelijk opgelost worden). Nog een fijne avond toegewenst!
Antwoorden
# hans 09-06-2017 07:36
Hallo,

Wij spelen een zelf gemaakt voetvolleyspel, per wedstrijd zijn dit 3 spelers tegelijk op ieder een eigen veldje (het veld is een cirkel in 3 delen).
totaal zijn er 8 spelers
Is hiervoor ook een schema te maken, zodat iedereen ongeveer 5-6 wedstrijdjes speelt in wisselende samenstelling?

alvast bedankt voor jullie reactie
Antwoorden
# Oefenplein 09-06-2017 10:34
Nee, helaas is dat niet mogelijk met toernooi-schema .nl. Die tool is enkel gericht op het inplannen van teamsporten. Ik hoop dat je een andere oplossing vindt!
Antwoorden
# GJB 31-05-2017 21:34
Fantastische tool, al vaker gebruikt. Maar helaas werken de button met de velden niet meer ondanks dat ik de datum niet aanpas. Hoop dat je het snel kan oplossen moet 3 poules van 7 teams verdelen over 4 velden. Daar is deze tool heel handig voor.
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 21:39
Bedankt voor je reactie! Fijn dat je deze tool al zo vaak met veel plezier hebt gebruikt. Ik heb contact gehad met de maker van toernooi-schema .nl en het lijkt er op dat het wel iets met de datum te maken heeft. Dit probleem is al een keer eerder voorgekomen aan het einde van de maand, maar doordat dit slechts incidenteel voorkomt en het een specifiek probleem is, is lastig om de precieze oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen.

Waarschijnlijk is morgen, als juni begint, het probleem verholpen. Mocht dat niet zo zijn, dan is er wat anders aan de hand wat z.s.m. verholpen moet worden.
Antwoorden
# GJB 31-05-2017 23:33
Dank voor je reactie, we gaan het afwachten, fingers crossed! Ik denk velen met mij, met alle toernooien dit Pinksterweekend .
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 23:41
Ja, ik hoop dat morgen alles weer naar behoren werkt. Helaas is toernooi-schema .nl enkel een site waar we mee samenwerken en heb ik dus zelf geen invloed in het (snel) oplossen van bugs. Uiteraard heb ik al wel contact gehad met de maker en hij heeft de server opnieuw opgestart, maar helaas helpt dat nog niet.

Ah, ik vroeg me al af waarom ik zoveel reacties, mailtjes etc. kreeg. Er zijn inderdaad veel toernooien, want lang niet iedereen laat een bericht achter. Ik houd jou en de andere lezers op de hoogte!
Antwoorden
# Oefenplein 01-06-2017 10:58
:) :) :) :) :)
De problemen zijn bij mij verholpen. Zoals het nu lijkt komt het probleem enkel voor aan het eind van de maand. Nu het juni is werkt alles weer naar behoren. We zijn er nog niet achter wat de oorzaak is.

Mocht je toch nog problemen of vragen hebben, laat gerust een reactie achter! Nogmaals hartelijk dank voor het melden.

Jullie hebben nog twee dagen tot het Pinksterweekend ... Dat moet lukken toch? Succes met het maken van je toernooischema!
Antwoorden
# Joep 31-05-2017 12:03
Hoi,

Bij het tabblad velden is het niet mogelijk iets in te vullen. Ik heb het al op verschillende browsers en met verschillende cookie-instelli ngen geprobeerd. Zie de oplossing graag tegemoet

MVG
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 19:02
Hoi Joep,

Goed dat je het in meerdere browsers en met verschillende cookie-instelli ngen hebt geprobeerd! Er lijkt iets fout te gaan bij het veranderen van de datum. Bij mij werkt het als ik de datum op vandaag laat staan (31-05-2017). Deze kun je eventueel later aanpassen in de XLS-download. Mochten er dan nog steeds problemen zijn, dan horen we het graag!
Antwoorden
# Joep 31-05-2017 20:31
Hoi,

Ik krijg het met een niet-aangepaste datum nog steeds niet voor elkaar.

MVG
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 20:44
Wat vervelend! Zou je de volgende gegevens door willen geven: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. En misschien wat gegevens over begintijd, duur wedstrijd, wisseltijd en datum. Dan kan ik wat specifieker zien waar het mis gaat. Dankjewel!
Antwoorden
# Oefenplein 01-06-2017 10:57
Hoi Joep,

De problemen zijn bij mij verholpen. Ik kan nu ook een toernooi maken als ik de datum aanpas. Zoals het nu lijkt komt het probleem enkel voor aan het eind van de maand. Nu het juni is werkt alles weer naar behoren. We zijn er nog niet achter wat de oorzaak is.

Mocht je toch nog problemen of vragen hebben, laat gerust een reactie achter! Nogmaals hartelijk dank voor het melden en succes met het maken van je toernooischema!
Antwoorden
# Melanie 31-05-2017 11:50
Goedemorgen,

ik was bezig met het maken van een toernooischema. Zodra ik bij het tabblad velden kom wordt er niets weergegeven. Zou dit opgelost kunnen worden zodat ik weer gebruik kan maken van jullie handige tool?

Alvast vriendelijk bedankt.
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 19:01
Hoi Melanie,

Bedankt voor je reactie! Er lijkt inderdaad iets fout te gaan. Bij mij werkt het als ik de datum op vandaag laat staan (31-05-2017). Deze kun je eventueel later aanpassen in de XLS-download. Mochten er nog steeds problemen zijn, laat het dan weten!

We hebben dit ook direct doorgegeven aan de beheerder van toernooi-schema .nl. Hopelijk komt hij snel met een oplossing.
Antwoorden
# Oefenplein 01-06-2017 10:56
Hoi Melanie,

De problemen zijn bij mij verholpen. Zoals het nu lijkt komt het probleem enkel voor aan het eind van de maand. Nu het juni is werkt alles weer naar behoren. We zijn er nog niet achter wat de oorzaak is.

Mocht je toch nog problemen of vragen hebben, laat gerust een reactie achter! Nogmaals hartelijk dank voor het melden en succes met het maken van je toernooischema!
Antwoorden
# Michiel Hensbergen 31-05-2017 11:45
Ik kan bij velden niks invullen. De blijft leeg waardoor ik niet door kan. Gisteren deed hij het nog. Hopelijk kan het snel opgelost worden zodat ik verder kan en geen ander software op hoef te zoeken (vond deze wel erg handig)
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 19:00
Hoi Michiel,

Bedankt voor je reactie en je compliment! Wij vinden toernooi-schema .nl ook heel handig (dit is een site waar wij mee samenwerken).

Er lijkt inderdaad iets fout te gaan als ik de datum aanpas. Bij mij werkt het als ik de datum op vandaag laat staan (31-05-2017). Deze kun je eventueel later aanpassen in de XLS-download. Mochten er dan nog steeds problemen zijn, laat het dan weten!
Antwoorden
# Oefenplein 01-06-2017 10:56
Hoi Michiel,

De problemen zijn bij mij verholpen. Zoals het nu lijkt komt het probleem enkel voor aan het eind van de maand. Nu het juni is werkt alles weer naar behoren. We zijn er nog niet achter wat de oorzaak is.

Mocht je toch nog problemen of vragen hebben, laat gerust een reactie achter! Nogmaals hartelijk dank voor het melden en succes met het maken van je toernooischema!
Antwoorden
# Nicole 31-05-2017 11:44
Hallo,

Ik kan ook niets invullen of zien bij velden en downloaden, had het vandaag nodig. Hoop dat het snel opgelost kan worden.
Hoor het graag van jullie..

Bedankt
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 18:59
Hoi Nicole,

Bedankt voor je reactie! Heel vervelend dat het niet werkt. Bij mij werkt het als ik de datum op vandaag laat staan (31-05-2017). Deze kun je eventueel later aanpassen in de XLS-download. Laat het vooral weten als het dan nog steeds niet lukt!
Antwoorden
# Oefenplein 01-06-2017 10:55
Hoi Nicole,

De problemen zijn bij mij verholpen. Zoals het nu lijkt komt het probleem enkel voor aan het eind van de maand. Nu het juni is werkt alles weer naar behoren. We zijn er nog niet achter wat de oorzaak is.

Mocht je toch nog problemen of vragen hebben, laat gerust een reactie achter! Nogmaals hartelijk dank voor het melden en succes met het maken van je toernooischema! Ik hoop dat je er vandaag ook nog wat aan hebt? :oops:
Antwoorden
# Yvonne 31-05-2017 11:24
Hallo,

Ik kan bij velden niets invullen.
Kunnen jullie mij laten weten hoe ik dat kan oplossen?

BVD
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 18:59
Hoi Yvonne,

Bedankt voor je reactie! Er lijkt inderdaad iets fout te gaan. Bij mij werkt het als ik de datum op vandaag laat staan (31-05-2017). Deze kun je eventueel later aanpassen in de XLS-download. Mochten er nog steeds problemen zijn, laat het dan weten!
Antwoorden
# Oefenplein 01-06-2017 10:54
Hoi Yvonne,

De problemen zijn bij mij verholpen. Zoals het nu lijkt komt het probleem enkel voor aan het eind van de maand. Nu het juni is werkt alles weer naar behoren. We zijn er nog niet achter wat de oorzaak is.

Mocht je toch nog problemen of vragen hebben, laat gerust een reactie achter! Nogmaals hartelijk dank voor het melden en succes met het maken van je toernooischema!
Antwoorden
# alma 31-05-2017 10:40
Hoi,
Mijn leerlingen vergeten vaak de bordjes te printen met veld nummers.
Ook de kleedkamer indeling is handig om van te voren over na te denken, misschien wel op de deur te plakken, wie waar zit.
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2017 18:57
Hoi Alma,

Bedankt voor je goede tips! Ik zal dit toevoegen als tips op deze pagina.
Antwoorden
# Marc 15-05-2017 20:55
Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Inmiddels druk bezig met het maken van een toernooischema.
Antwoorden
# Oefenplein 15-05-2017 20:56
Geen enkel probleem! Succes met het maken van een toernooischema. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Antwoorden
# Marc 14-05-2017 16:19
Ik probeer ook de website toernooi-schema .nl te bereiken. Al meer dan een week, maar dat lukt niet. Ligt de site er nog uit?
Antwoorden
# Oefenplein 14-05-2017 17:06
De problemen waren 11 mei opgelost, maar helaas is de site nu weer niet bereikbaar. Ik heb onder je andere bericht uitgebreider gereageerd.
Antwoorden
# Oefenplein 15-05-2017 11:36
Gisteravond rond half 7 waren de problemen verholpen. Zie voor een uitgebreidere beschrijving de mail die we je hebben gestuurd en onze reactie onder je andere reactie.
Antwoorden
# Marc 14-05-2017 16:18
Ik probeer al bijna een week de website toernooi-schema .nl te bereiken, maar dat lukt niet.
Ligt de site er al die tijd uit?
Antwoorden
# Oefenplein 14-05-2017 17:05
Hoi Marc,

Bedankt voor je bericht, dat helpt om de problemen snel op te lossen! 11 mei waren de problemen weer verholpen en was de site toernooi-schema .nl weer bereikbaar. Helaas is de site vandaag (weer) niet bereikbaar. Ik heb meteen actie ondernomen en de beheerder van toernooi-schema .nl gemaild. Ik hoop op een snelle reactie van zijn kant. Excuses voor het ongemak!
Antwoorden
# Oefenplein 15-05-2017 11:35
Ik heb je al een persoonlijke terugkoppeling per e-mail gegeven, maar nog even voor de andere lezers...
Nogmaals hartelijk dank voor het melden, dat helpt om de problemen snel op te lossen! Gisteravond, 14 mei 2017, rond 18.30 uur waren de problemen verholpen. De server is opnieuw opgestart en alles werkt weer naar behoren. Helaas is (nog) niet bekend wat de oorzaak van de problemen is.
Antwoorden
# Nadine 11-05-2017 17:46
Ik probeer de website toernooi-schema .nl al een tweetal dagen te bereiken, maar dat lukt niet. Ligt de site eruit?
Antwoorden
# Oefenplein 11-05-2017 21:53
Bedankt voor je bericht. Ik kon zelf vanmiddag de site ook niet bereiken (heb het gisteren en eergisteren niet geprobeerd), maar nu werkt bij mij alles weer naar behoren. Ik hoop bij jou ook! Laat het anders vooral weten!
Antwoorden
# Oefenplein 12-05-2017 10:36
Nog even een aanvulling: er waren problemen met de server, zonder dat er een foutmelding zichtbaar was. Inmiddels is de server herstart, dus als het goed is werkt alles weer prima. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, stuur gerust een bericht!
Antwoorden
# ben geen rekenwonder 14-04-2017 09:50
hoi, ik heb 14 teams met 7 spellen. Iedereen tegen elkaar en nooit een team hetzelfde spel... ik kom er gewoon weg niet uit
Antwoorden
# Oefenplein 14-04-2017 11:31
Hoi,

Met de bovenstaande tool kun je 1 poule aanmaken met 14 teams, waardoor ieder team tegen elk ander team speelt. Als je dan 7 velden aanmaakt (dit kan alleen als je werkt met onafhankelijke scheidsrechters !) kun je elk veld als spel zien. Je moet dan alleen zelf in de Exceldownload (XLS) zorgen dat elk team minstens 1x op elk veld speelt.

Teams spelen de meeste spellen 2x, omdat je elk team tegen elkaar wilt laten spelen. Dan krijg je per team 13 wedstrijden. Je kunt ook handmatig een schema maken waarbij je zorgt dat elk team elk spel speelt en wel elke keer tegen een ander team; dan speelt alleen niet elk team tegen elk ander team.

De tool is speciaal bedoeld voor 1 toernooisoort en niet heel geschikt voor 7 verschillende spellen.
Antwoorden
# Charlie 13-04-2017 08:34
Hi, ben druk bezig met schema maar heb een uur pauze midden op de dag. Kan het programma hier ook rekening mee houden? Als ik handmatig uur tussenvoeg schuiven de wedstrijden te ver door, zou mooi zijn als wedstrijden over velden verdeeld zouden worden rekening houdend met deze pauze. Iemand tips?
Antwoorden
# Oefenplein 13-04-2017 19:17
Hoi Charlie,

Bedankt voor je vraag. Dit is helaas (nog) niet mogelijk met deze tool. Ik begrijp dat je de pauzes wisselend wilt laten plaatsvinden? Een gezamenlijke pauze zou handmatig in te voeren zijn. Dan zou ik je toch adviseren om te kijken of je handmatig wat kunt maken. Succes in ieder geval!
Antwoorden
# Theo 11-04-2017 16:12
Heel mooi programma. Ben echter bezig met voetbal tournooi voor dorpsfeest. 4 poules van 4 teams. Spelen op 1 veld. Als ik dit invul maak hij een mooi schema. Echter de teams uit poules 1 en 2 doet hij wel door elkaar maar de poules 3 en 4 doet hij later en niet door elkaar. Is het mogelijk dat hij alle poules door elkaar heen doet?
Hoor het graag even.
\Mvg
Antwoorden
# Oefenplein 11-04-2017 16:22
Hoi Theo,

Allereerst bedankt voor je compliment. De verdeling is gebaseerd op: Het team dat het langst niet heeft gespeeld is weer aan de beurt. Dit geldt voor teams in 1 poule en op 1 veld. Bij meer poules en velden worden, na de eerste verdeling, de teams zoveel mogelijk verdeeld over de velden, afhankelijk van het aantal teams in een poule. Bij de verdeling wordt uitgegaan van het principe dat de teams zelf scheidsrechter zijn in hun poule en dus op dat moment niet beschikbaar zijn voor een wedstrijd. Het programma levert een zo goed mogelijk geautomatiseerd e verdeling. Er zou wellicht nog een optimalisatiesl ag overheen kunnen, maar daar is voorlopig nog geen sprake van. Omdat je in jouw situatie speelt op 1 veld is het wellicht niet zo geoptimaliseerd als je misschien zou willen.

Ik geef in elk geval je suggestie door aan de beheerder van toernooi-schema .nl.
Antwoorden
# Marc 09-04-2017 12:09
Als ik de poules vul met de namen van de deelnemers, zie ik bij de indeling alleen cijfers en niet de namen zelf, zo ook bij de wedstrijdbriefj es en de standen, zou dit makkelijk aangepast kunnen worden?
Verder helemaal TOP!
Groeten Marc uit Baarle Nassau
Antwoorden
# Oefenplein 09-04-2017 14:03
Hoi Marc,

Bedankt voor je reactie! Ik snap echter je vraag niet helemaal. Onder de poules vul je enkel de teamnamen in en niet de namen van de afzonderlijke deelnemers. Of heb je een evenement met individuele wedstrijden? Dan kan het natuurlijk wel. Zou je misschien per mail (oefenplein.nl/ contact) toe willen lichten wat voor teamnamen je zou willen gebruiken en misschien de XLS-download willen toevoegen. Dan kan ik, in samenwerking met toernooi-schema .nl, kijken hoe dit aangepast kan worden.

Fijn dat je verder heel positief bedankt!
Antwoorden
# Anna 06-04-2017 18:45
Hele handige tool!
Kun je het aantal punten per gewonnen wedstrijd ook aanpassen? Er wordt nu gerekend met twee punten ipv drie. Alvast bedankt voor de reactie!
Antwoorden
# Oefenplein 09-04-2017 14:06
Hoi Anna,

Fijn dat je zo tevreden bent over de tool en bedankt voor de vraag. Excuses voor mijn late reactie, maar ik heb even nagevraagd bij de maker van toernooi-schema .nl hoe het precies zit. Hij laat weten:

Na het downloaden van een toernooi-schema als XLS (Excel) kun je in het tabblad met de uitslagen zelf invullen hoeveel punten er bij winst, gelijkspel of verlies gegeven worden.
Dus als bij winst de 2 wordt gewijzigd in een 3, dan rekent het programma daarmee verder.
Kun je hiermee uit de voeten?

Ik hoop dat dit je helpt. We horen het graag, ook als het niet lukt!
Antwoorden
# Maarten 31-03-2017 19:41
Bij mij werk het downloaden niet..
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel weer gaat werken?
Antwoorden
# Oefenplein 02-04-2017 14:40
Bedankt voor het melden. We ontvangen graag de volgende gegevens: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel.
Antwoorden
# Maarten 03-04-2017 15:16
Het downloaden lukt nu wel weer dus denk dat ik er nu wel uit kan komen!

bedankt voor de reactie
Antwoorden
# Oefenplein 03-04-2017 20:19
Mooi dat het weer werkt! Mochten er toch nog problemen ontstaan of mocht je vragen hebben dan horen we het heel graag! Succes met het maken van een toernooischema.
Antwoorden
# Arend 05-04-2017 14:57
Hoi oefenplein,

Helaas loop ik tegen hetzelfde probleem aan als Maarten. Ik kan het niet downloaden. Heb je tips voor mij?
Ik moet namelijk 30 teams tegen elkaar laten spelen op 14 veldjes.

mvg,

Arend
Antwoorden
# Oefenplein 05-04-2017 15:02
Bedankt voor je vraag! Er zijn momenteel 2 kleine bugs bekend waar aan wordt gewerkt, namelijk problemen bij het veranderen van de datum. Oplossing: datum op vandaag laten staan. De andere bug is bij grote teamaantallen. Tijdelijke oplossing: teams en velden delen door twee en twee schema's maken. Aan een definitieve oplossing wordt gewerkt.

We horen graag waar bij jou het probleem zit. Mocht je geen oplossing vinden, laat het ons dan weten!
Antwoorden
# Niels van de Ven 28-03-2017 16:25
Goed programma, werkt fijn!

Kunnen jullie mij misschien helpen met een programma waar ik de uitslagen van wedstrijden in zet en die automatisch aangeeft in een rijtje dat bijvoorbeeld team 1 eerste staat en team 2 tweede?

Ik hoor het graag!

Groeten
Antwoorden
# Oefenplein 28-03-2017 22:07
Hoi Niels,

Fijn dat je tevreden hebt. Het mooie is dat je daar geen apart programma voor nodig hebt :) ;) Als je het toernooischema als Excelbestand (XLS) downloadt, kun je de briefjes die de scheidsrechters invullen verwerken in het tabblad 'scheidsrechter briefjes' (let op! Je moet hiervoor wel de optie 'bewerken' inschakelen). Deze uitslagen worden vervolgens in de uitslagenoverzi chten per poule verwerkt. Daar kun je ook precies zien welk team eerste staat, welk team tweede etc.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt. Mocht je nog (aanvullende) vragen hebben, stel ze gerust!
Antwoorden
# Frederieke Bloem 27-03-2017 22:08
Hi, gave site. Kan ik super goed gebruiken.
Hoe kom ik tot een finale als ik werk van 4 poules met drie teams. Hoe kom ik dan tot halve finales en finales, of moet ik dan een heel nieuw schema maken?
Alvast dank voor uw reactie.

Groeten,

Frederieke
Antwoorden
# Oefenplein 28-03-2017 11:00
Bedankt voor je enthousiaste reactie! :) Altijd leuk om te horen.

Op dit moment zit er nog geen functionaliteit in het programma om finales te plannen. Je zou daar een nieuw schema voor kunnen maken, maar je kunt ook enkel een finale voor plek 1 en 2 en een finale voor plek 3 en 4 laten spelen. Er is van alles mogelijk. Misschien is het een optie om 3 poules te maken van elk 4 teams (dan speelt elk team een wedstrijd meer) en dan 2 finales zoals ik hierboven noemde.

Veel succes met het maken van het toernooischema en mochten er nog vragen zijn, dan horen we die graag.
Antwoorden
# Johan 23-03-2017 06:59
Het schema downloaden werkt niet
Antwoorden
# Oefenplein 23-03-2017 14:04
Bij mij werkt het op dit moment wel. Heb je de vinkjes op de downloadpagina aangevinkt? Misschien kun je een keer proberen het schema als Excel (XLS) of juist als PDF te downloaden? Soms kan een andere browser ook helpen.

Werkt dat niet, laat ons dan even weten hoeveel teams je hebt gebruikt, hoeveel poules, hoeveel velden en of je wel/geen onafhankelijke scheidsrechters hebt gebruikt (en hoeveel). Dan kunnen we preciezer kijken waar het mis gaat. Mag ook via oefenplein.nl/contact.

Alvast bedankt!
Antwoorden
# Merlijn 23-02-2017 22:55
Echt een supertool.
Wij gebruiken deze regelmatig.
Staat er nog op de planning dat er ook gekozen kan worden voor de optie om uit en thuis wedstrijden te spelen? Hierbij kan gedacht worden aan een vinkje, net zoals waar je de scheidsrechters mee op 0 kunt zetten. Deze aanvulling zou dit dé perfecte tool maken.

Keep up the good work! 8)
Antwoorden
# Oefenplein 24-02-2017 16:11
Merlijn, hartelijk bedankt voor je super enthousiaste reactie! :) :) :) Fijn dat jullie regelmatig deze tool gebruiken. Ik heb je suggestie doorgegeven aan de beheerder van toernooi-schema .nl. Voor zover ik weet staat zoiets op dit moment niet op de planning, maar wie weet in de toekomst.

Als je in de toekomst vragen, opmerkingen en/of suggesties hebt: die zijn altijd van harte welkom!
Antwoorden
# Oefenplein 27-02-2017 11:21
Hoi Merlijn,

Ik heb contact gehad met de beheerder van toernooi-schema .nl over jouw suggestie. Hij vindt het erg leuk om te horen dat je het programma met plezier gebruikt!

Er wordt op dit moment in het schema zo evenwichtig mogelijk een uit-thuis indeling gemaakt en er zijn geen plannen om dat via een vink te regelen.

Zou je misschien nog wat uitgebreider kunnen toelichten wat je precies bedoelt? Misschien begrijpen we je suggestie verkeerd. Je toelichting kan hier als reactie of via oefenplein.nl/c ontact. Alvast bedankt!
Antwoorden
# Christophe 20-02-2017 10:28
Is het mogelijk om na het aanmaken van de poules, ook aan te duiden dat er plaatsingwedstr ijden zijn?

winnaar poule 1 - winnaar poule 2
tweede poule 1 - tweede poule 2
... - ...
Antwoorden
# Oefenplein 20-02-2017 15:36
Nee, het is helaas nog niet mogelijk om finales in te plannen met deze tool. Wel zou je zelf een finale toernooischema kunnen maken met een poule met 2 teams (winnaar poule 1 tegen winnaar poule 2), een poule met 2 teams (tweede poule 1 tegen tweede poule 2) etc.
Succes! Mocht je nog vragen hebben, dan horen we die graag!
Antwoorden
# Oefenplein 05-02-2017 19:36
Bij ons ontstaan nu gelukkig geen problemen meer. Mogelijk is het een tijdelijke bug. We horen het heel graag als er bij jou nog wel problemen ontstaan! Zou je deze gegevens door willen geven: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Dat kan hier of via oefenplein.nl/c ontact.
Antwoorden
# James 31-01-2017 11:59
weet iemand wanneer deze site weer werkend is?
Antwoorden
# Oefenplein 01-02-2017 00:25
Bedankt voor je reactie. Er wordt gewerkt aan een oplossing! Zodra daar meer over bekend is vermelden we dat bovenaan deze pagina.

Een mogelijke (tijdelijke) oplossing kan zijn om de datum niet te veranderen. Deze kun je eventueel achteraf handmatig veranderen in de XLS-download (Excel).
Antwoorden
# Maus 30-01-2017 15:29
Bij mij doen de pagina's van velden en download het ook niet. :(
Antwoorden
# Oefenplein 30-01-2017 15:32
Hartelijk dank voor het melden! Zou jij ook de volgende gegevens door willen geven? Aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Alvast bedankt!

We geven in elk geval deze melding door aan de beheerder van toernooi-schema .nl, maar voor het vinden van een oplossing hebben we nog wat meer gegevens nodig.

Voor iedereen die dit leest: we horen het graag als je problemen ondervindt! Geef de gevraagde gegevens door via een reactie of via oefenplein.nl/c ontact.
Antwoorden
# Maus 30-01-2017 15:40
12 teams in totaal
2 poules
1 poule prestatie met 7 teams
1 poule recreatie met 5 teams
geen onafhankelijke scheidsrechters
4 velden
Antwoorden
# Oefenplein 30-01-2017 15:47
Hartelijk dank voor de aanvulling! Ik heb de situatie bij mij gereproduceerd, maar bij mij gaat alles goed.

Ontstaat het probleem bij de velden direct, of pas als je van 1 naar 2 velden gaat of van 2 naar 3 of van 3 naar 4? Wat misschien zou kunnen helpen is om wel onafhankelijke scheidsrechters in te stellen, desnoods fictieve namen.

Een andere oplossing voor nu: 2 schema's maken, voor elke poule een eigen schema, elk met 2 velden.

Mocht je er niet uit komen, stuur dan even je volledige gegevens (incl. datum, begin- en eindtijd etc.) op per e-mail (zie oefenplein.nl/c ontact voor het adres), dan kunnen we er uitgebreid naar kijken en je het schema mailen.
Antwoorden
# Oefenplein 30-01-2017 23:42
António heeft een mogelijk oorzaak gevonden: het veranderen van de datum. Zou je willen proberen een toernooischema te maken zonder de datum aan te passen? Ik hoop dat dat werkt! Ik hoor het graag van je!

De maker van toernooi-schema .nl kijkt naar een oplossing.
Antwoorden
# António Dias de Oliv 30-01-2017 15:04
:( Fields en Download pagina oen het vandaag niet!?
Antwoorden
# Oefenplein 30-01-2017 15:08
Hoi,
Bedankt voor het melden! Deze fout ontstaat bij mij (gelukkig) niet. Zou je de volgende gegevens door willen geven: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Alvast bedankt.
Antwoorden
# Oefenplein 30-01-2017 23:41
Bedankt voor het doorgeven van de gegevens per mail! Mooi dat je een mogelijke oorzaak hebt gevonden. Er wordt gewerkt aan een oplossing!
Antwoorden
# Oefenplein 14-01-2017 16:27
Er was afgelopen week een bug ontdekt waardoor niet altijd het gewenste aantal velden gekozen kon worden. Deze bug is gelukkig opgelost :) :) Mocht je nog vragen hebben of tegen problemen aanhoren, dan horen we dat heel graag!

Handig om te weten:
Schrik niet als er bij de veldindeling lege regels te zien zijn. Die ontstaan als er een conflict is bij de eerste ruwe verdeling, bijvoorbeeld als team A op dezelfde tijd ook moet spelen op een ander veld. In een tweede verdeling wordt dat opgelost.
Antwoorden
# PG 13-01-2017 19:44
Super tool en binnen mum van tijd een schema in elkaar gedraait! Bedankt!
Antwoorden
# Oefenplein 14-01-2017 16:25
Hartelijk dank voor je leuke reactie. Goed om te horen! :) :) :)
Antwoorden
# Esther 12-01-2017 08:58
Hi! Twee vragen:

Ingevoerd: 5 poules met elk 4 deelnemers (klopt het dat ik in elke poule één witregel houd? Die krijg ik niet weg met het kruisje.)
In het tabblad velden wordt de pagina blanco als ik van 2 naar 3 velden klik. Waarom is dat? Ik kan dan verder niks meer invoeren.

Alvast bedankt voor je reactie!
Antwoorden
# Oefenplein 12-01-2017 19:15
Hartelijk dank voor je reactie. Lege plekken in het schema kunnen ontstaan om ervoor te zorgen dat de indeling geen conflicten heeft.

Dat de pagina blanco wordt komt door een fout bij de verdeling van teams / velden. Er wordt gewerkt aan een oplossing die naar verwachting binnen nu en een week beschikbaar is. Excuses voor het ongemak!
Antwoorden
# Oefenplein 14-01-2017 16:24
De bug is opgelost, waardoor je pagina niet meer blanco wordt als je van 2 naar 3 velden gaat. Het klopt dat je in elke poule één witregel houdt: de eerste regel is leeg, omdat dit het eerste invoerveld is voor teams.

Nogmaals hartelijk dank voor je reactie en als je nog vragen of problemen hebt horen we die graag!
Antwoorden
# Angelique 05-01-2017 21:06
Zodra ik alles heb ingevult op de site en heb wil downloaden krijg ik te zien: 500 Internal Server Error....
Antwoorden
# Oefenplein 05-01-2017 22:53
Bedankt voor je reactie. Vreemd... Deze fout ontstaat bij mij niet. Het zou aan een specifieke invoer kunnen liggen. Zou je de volgende gegevens door willen geven, zodat we er naar kunnen kijken: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Je kunt ook mailen (oefenplein.nl/ contact). Alvast bedankt!
Antwoorden
# Oefenplein 31-12-2016 13:13
Beste gebruikers van oefenplein.nl en toernooi-schema .nl,

In de afgelopen week is door de beheerder van toernooi-schema .nl gekeken naar alle openstaande problemen. Gelukkig zijn inmiddels bijna alle bugs verholpen. Ook de grote bug waarbij soms een (deels) blanco resultaat ontstond is verholpen!

We hebben geprobeerd iedereen die een probleem heeft gemeld een persoonlijke terugkoppeling te geven als het probleem is verholpen. Mocht je niks hebben gehoord, laat het ons dan even weten via oefenplein.nl/c ontact of in een reactie hieronder!

Mocht je problemen ondervinden bij het maken van een toernooischema, dan horen we dat graag! We kunnen dan namelijk kijken naar een oplossing. Het zou fijn zijn als je de volgende gegevens vermeldt: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel.

We hopen dat jullie ook in 2017 weer met veel plezier gebruik gaan maken van toernooi-schema .nl. Fijne jaarwisseling allemaal!
Antwoorden
# Oefenplein 02-01-2017 22:00
Alle openstaande bugs zijn verholpen! Mocht je toch nog problemen tegen komen bij het maken van een toernooischema, dan horen we dat heel graag!

Zou je dan wel de volgende gegevens willen vermelden? Aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel.
Alvast bedankt!
Antwoorden
# nico de cock 03-01-2017 11:01
Hallo, jullie site is top en ik maak er graag gebruik van. Ik organiseer jeugdkampen en maak verschillende tornooitjes op.
gisteren heb ik er zo een paar gemaakt, maar vandaag werkt het plots niet meer. als ik op veld klik, word het blanco... en ook de downloadpagina word blanco...

kijk je het eens na aub?
alvast bedankt
Antwoorden
# Oefenplein 03-01-2017 11:43
Hoi Nico,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat je altijd met veel plezier van onze website en die van toernooi-schema .nl gebruik maakt. Raar dat het vandaag bij jou niet werkt. Bij mij werkt alles momenteel prima.

Werkt het helemaal niet of bij een specifieke situatie? Zou je anders de volgende gegevens door kunnen geven: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Dan kan ik jouw situatie reproduceren.

Ik hoor graag van je!
Antwoorden
# Benjamin 20-12-2016 22:14
Ik voerde een opzet in als volgt: 3 poules met 5 teams. 1 veld. 8 min p/w 1 minuut tussentijd. Maar dan geeft hij in het schema alleen de eerste twee poules weer. Wat gaat er verkeerd?
Antwoorden
# Oefenplein 20-12-2016 23:02
Bedankt voor je vraag. Momenteel zit er een vervelende bug in het programma, waardoor inderdaad een resultaat gegeneerd wordt dat deels blanco is. Erg vervelend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Naar verwachting is die januari 2017 beschikbaar. Excuses voor het ongemak.
Antwoorden
# Oefenplein 31-12-2016 12:51
Het probleem is gelukkig opgelost! :) :) :)
Mocht je verder nog vragen hebben of problemen ondervinden, dan horen we dat graag!
Antwoorden
# Marcel 16-12-2016 10:24
waar bij Tijden kan ik de eindtijd van het toernooi invoeren?
Antwoorden
# Oefenplein 16-12-2016 11:25
Bedankt voor je vraag. Een eindtijd aangeven is helaas niet mogelijk. De eindtijd hangt af van de begintijd, de lengte van één wedstrijd, de lengte van de pauze tussen de wedstrijden, het aantal teams en het aantal velden.

TIP! Je kunt wel variëren met de begintijd. Als je bijvoorbeeld de wedstrijden om 11.30 uur wilt laten eindigen en je probeert eerst een schema te maken vanaf 9 uur en die wedstrijden eindigen om 11 uur, dan zet je de begintijd een half uur later waardoor de wedstrijden om 11.30 uur eindigen.
Antwoorden
# Evi 12-12-2016 18:30
Kan het zijn dat de site er uit ligt? Ik heb namelijk al verschillende keren geprobeerd om de site te laden, maar hij laadt hem steeds niet. Het ligt niet aan mijn wifi, want andere sites worden wel geladen. En ook in andere internetbrowser s wordt de site niet geladen.
Antwoorden
# Oefenplein 12-12-2016 23:15
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben dit direct doorgezet naar de beheerder van toernooi-schema .nl.

Het gaat helaas om een onverwachte storing, waardoor de site inderdaad niet bereikbaar ligt. Dit ligt inderdaad niet aan uw wifi / browser, maar fijn dat u dat nog even gecheckt heeft. Naar verwachting is de site morgen, 13 december 2016, weer beschikbaar. Wij zullen u op de hoogte houden via deze pagina.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak, mede namens toernooi-schema .nl!
Antwoorden
# Oefenplein 13-12-2016 23:41
Het toernooischema programma (http://www.toernooi-schema.nl) werkt weer (sinds ongeveer 17.45 uur). Er was een proces op de server vastgelopen, waardoor de website niet bereikbaar was. Ik wil je nogmaals hartelijk danken voor je reactie, mede daardoor zijn de problemen zo snel als mogelijk was verholpen. Als je nog vragen of opmerkingen hebt over het programma hoor ik die zeer graag!
Antwoorden
# Ramesh 30-11-2016 14:30
Ik heb 2 poules van 4 teams, 2 velden en elke wedstrijd duurt 25 min met 5 min pauze tussen de wedstrijden. Start om 0930 en 1230 klaar. Wil echter dat 1 poule om 0930 start en tegelijk dus 2 wedstrijden speelt op de 2 velden, dan start om 1000 poule 2 ook met 2 wedstrijden en dan om 1030 weer poule 1 etc. Hiermee is wachttijd voor elk team 30 min en kun je heel intensief in kort tijdsbestek een toernooi van een dagdeel spelen. Is dit mogelijk met het programma.
Antwoorden
# Oefenplein 30-11-2016 21:55
Bedankt voor je reactie. Als je met toernooischema. nl een toernooischema maakt krijg je een schema van 09.30 - 12.30 uur, dus dat komt overeen met wat je wilt. Echter speelt in het schema poule 1 alle wedstrijden op veld 1 en poule 2 alle wedstrijden op veld 2.

De verdeling is gebaseerd op: Het team dat het langst niet heeft gespeeld is weer aan de beurt. Dit geldt voor teams in 1 poule en op 1 veld. Bij meer poules en velden worden, na de eerste verdeling, de teams zoveel mogelijk verdeeld over de velden, afhankelijk van het aantal teams in een poule. Bij de verdeling wordt uitgegaan van het principe dat de teams zelf scheidsrechter zijn in hun poule en dus op dat moment niet beschikbaar zijn voor een wedstrijd. Het programma levert een zo goed mogelijk geautomatiseerd e verdeling. Er zou wellicht nog een optimalisatiesl ag overheen kunnen, maar daar is voorlopig nog geen sprake van.

Dus je kunt prima een schema maken met dit programma, alleen niet de poules om de beurt laten spelen (zoals jij graag wilt).

Ik hoop je voldoende geholpen te hebben. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag.
Antwoorden
# Karel van der Velde 15-11-2016 22:12
Als je de veldnamen aanpast in het schema, komen die niet mee bij de download met xls.
Antwoorden
# Oefenplein 15-11-2016 22:17
Bedankt voor het melden! Dit gebeurt bij mij ook en was me nog niet eerder opgevallen (omdat ik zelf de veldnamen nooit aanpas). Ik geef het door aan de maker van toernooi-schema .nl. Gelukkig kun je ondanks deze kleine bug wel gewoon een toernooischema maken.
Antwoorden
# Oefenplein 31-12-2016 16:54
De afgelopen week zijn bijna alle bugs verholpen. Helaas is voor deze bug nog geen oplossing gevonden. Hier wordt nog wel aan gewerkt. De (tijdelijke) oplossing voor nu is: gebruik maken van de standaard veldnamen of de namen handmatig aanpassen in de XLS-download.
Antwoorden
# Oefenplein 02-01-2017 21:58
Deze bug is nu ook opgelost! :lol: :) De veldnamen kunnen weer aangepast worden. Als je nog vragen hebt of problemen tegen komt bij het maken van een toernooischema horen we het graag.
Antwoorden
# Karel van der Velden 11-11-2016 06:49
Heb zojuist geprobeerd om met 4 poules (3x 6 teams, 1x 5 teams), en tijdsinstelling en geprobeerd wat aan te maken, maar toen ik bij het aantal velden van 4 naar 5 wilde gaan werd de pagina blanko en krijg ik niks meer te zien. Dit kan ik herhaald produceren. Ik heb in ieder geval 6 velden om te spelen.

Ik hoop dat dit te verhelpen is.
Antwoorden
# Oefenplein 11-11-2016 19:38
Hoi Karel,
Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad een bug in het programma. Ik heb dit doorgegeven aan de maker van toernooi-schema.nl.

Misschien kun je 2 schema's maken met elk 2 poules en 3 velden? Dat is vaak een goede (tijdelijke) oplossing.
Antwoorden
# Oefenplein 31-12-2016 16:52
De afgelopen week zijn diverse bugs verholpen, waaronder deze. Mocht je nog vragen hebben of problemen ondervinden, laat het dan weten!
Antwoorden
# Sandra 03-11-2016 16:05
Fijn dit programma!! :D
Toch een vraag: ik heb 3 poules, waarvan 1 poule (door leeftijd) veel minder teams heeft dan de andere poules, kan ik ook 1 poule een dubbele competitie laten spelen?
Antwoorden
# Oefenplein 06-11-2016 12:29
Bedankt voor je vraag. Dat is op dit moment helaas niet mogelijk. Misschien kun je handmatig nog één en ander aanpassen in Excel (downloaden als XLS)?
Antwoorden
# Oefenplein 06-11-2016 18:53
Ik heb contact gehad met de beheerder van toernooi-schema .nl en er is een oplossing beschikbaar. Theoretisch is dit niet mogelijk, maar wat je kunt doen is als je bijvoorbeeld de teams 'aap', 'noot' en 'mies' hebt, ook de teams 'aap_', 'noot_' en 'mies_' aanmaken (de _ staat voor een spatie). Met deze oplossing zou het als het goed is moeten werken! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Antwoorden
# stefan 02-09-2016 09:55
Ik heb 4 poules van 4 teams (totaal dus 16 teams) en 1 veld. Nu krijg ik alleen 2 poules in beeld. Pas als ik een 2de veld aanmaak de andere 2 poules. Doe ik wat verkeerd?
Antwoorden
# Oefenplein 02-09-2016 21:34
Bedankt voor je reactie. Die fout zie ik bij mij ook. Ik ga het doorgeven aan de beheerder van toernooi-schema .nl.
Antwoorden
# Oefenplein 04-09-2016 19:53
Ik heb contact gehad met de beheerder van toernooi-schema .nl. Hij kan de fout reproduceren, maar hij heeft momenteel nog geen oplossing. Hij gaat hier aan werken. Excuses voor het ongemak.
Antwoorden
# Carolien 23-08-2016 14:53
Hallo,

ik heb net geprobeerd een schema te maken met 1 poule en 14 teams en kom tot de conclusie dat niet alle teams tegen elkaar spelen en er dus ook dubbele wedstrijden inzitten. Niet is niet waar ik naar op zoek ben. Hebben jullie nog tips??
Antwoorden
# Oefenplein 23-08-2016 19:42
Vervelend dat het bij jou nog niet werkt zoals het zou moeten werken. Normaal zou elk team 13 wedstrijden moeten spelen, dus tegen elk ander team 1x.

Ik wil met alle plezier even kijken waar het fout gaat, maar zou je daarvoor de volgende gegevens nog willen doorgeven: aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Bij mij gaat het namelijk wel goed met 1 poule en 14 teams.
Antwoorden
# William 16-08-2016 13:35
Hallo

In het PDF betand zitten grote lege alinea's zo krijg ik het wedstrijdschema niet op 1 bladzijde.. hoe dit te voorkomen ?????
Antwoorden
# Oefenplein 17-08-2016 15:53
Bedankt voor je reactie. Bij mij ontstaan ook enkele witte plekken. Ik neem contact op met de maker van toernooi-schema .nl. Als er een oplossing beschikbaar is, laat ik dat hier weten.

Een oplossing voor nu kan zijn om gebruik te maken van het excel bestand (XLS) en de gegevens naar word te kopiëren en dan uit te printen.
Antwoorden
# Oefenplein 21-08-2016 23:24
Voor het omzetten van excel naar PDF wordt een bestaand programma gebruikt (soffice van LibreOffice) en daar heeft toernooi-schema .nl helaas verder geen invloed op. Wellicht is hier in de toekomst een andere oplossing voor.
Antwoorden
# Oefenplein 31-12-2016 13:07
In de afgelopen week is door toernooi-schema .nl nog eens kritisch gekeken naar alle openstaande meldingen. Daarbij is gebleken dat er bij deze bug toch een foutje in de code zat. Dit is inmiddels opgelost. Nogmaals hartelijk dank voor het melden!
Antwoorden
# martijn 11-08-2016 22:08
hallo,

ik gebruik dit programma al jaren met veel gemak en plezier.

het zou fijn zijn als de standen welke op de scheidsrechterb riefje in gevuld worden ook worden weergegeven in het tabblad met de uitslagen in de poule

groeten martijn
Antwoorden
# Oefenplein 12-08-2016 20:33
Hartelijk dank voor je suggestie. Door de vakantieperiode kan ik hier nu niet inhoudelijk op reageren. Ik kom hier volgende week op terug.
Antwoorden
# Oefenplein 17-08-2016 15:51
Nogmaals bedankt voor je reactie. De ingevulde standen op de scheidsrechterb riefjes worden automatisch verwerkt in het tabblad met uitslagen per poule.
Dat dit bij jou niet zo is, kan komen doordat het excel bestand niet beschrijfbaar is (bijvoorbeeld read-only). Zou je hier naar willen kijken en anders een uitgebreide foutomschrijvin g willen mailen (voor het e-mailadres zie oefenplein.nl/c ontact)?
Antwoorden
# Gijs de Lauw 27-07-2016 08:52
Hallo,

Ik heb vanuit mijn werk de opdracht gekregen om een beachvolleybal toernooi te organiseren voor ongeveer 80 mensen. Ik heb 5 velden tot mijn beschikking en zou willen werken met 2 poules zodat de winnaars van beide poules nog een finale tegen elkaar kunnen spelen. Het toernooi moet plaatsvinden op 9-9-2016 en we hebben totaal 2 uur de tijd. Ik kan een en ander niet op deze site plannen. Met name het beschikbaar hebben van 5 velden lijkt een probleem. Kunt u mij nog helpen?

Groet, Gijs
Antwoorden
# Oefenplein 29-07-2016 19:55
Hoi Gijs,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard kan ik nog wat voor je betekenen, eventueel in samenwerking met de maker van toernooi-schema .nl.

Hierboven vind je meer informatie over het aantal wedstrijden per team, het maximale aantal velden etc. Heb je al een idee hoeveel teams je gaat gebruiken? En onafhankelijke scheidsrechters of zijn de teams elkaars scheidsrechter?

Ik denk dat het probleem vooral ligt bij het gebruik van 2 poules. Wellicht dat je gebruik kunt maken van 4 poules (dit hangt af van de teamgrootte). Dan zouden er nog halve finales kunnen komen tussen poule 1 en 2 en tussen poule 3 en 4 (gelijktijdig) en daarna een finale.

Als je meer hulp nodig hebt hoor ik het graag! Dit kan ook per mail (oefenplein.nl/ contact). Houd er wel rekening mee dat er (tot eind augustus) later gereageerd kan worden i.v.m. de zomervakantie.
Antwoorden
# Kristof 21-07-2016 20:43
Hey ik ben een beetje aan het worstelen met het schema. Ik heb een toernooi met 10 ploegen, deze spelen allen tegen elkaar en dit op 3 velden. Als ik een schema uitrol kom ik met het probleem dat 2 ploegen 2x 3 wedstrijden na elkaar spelen. Terwijl de andere ploegen maximum 2x na elkaar moeten spelen. Hoe kan ik dit vermijden?
En er dus voor zorgen dat er geen ploegen te hard worden benadeeld?
Antwoorden
# Oefenplein 29-07-2016 19:49
Hoi Kristof,

Bedankt voor je reactie.Ik begrijp dat dit niet ideaal is. De verdeling is gebaseerd op: Het team dat het langst niet heeft gespeeld is weer aan de beurt. Dit geldt voor teams in 1 poule en op 1 veld.

Bij meer poules en velden worden, na de eerste verdeling, de teams zoveel mogelijk verdeeld over de velden, afhankelijk van het aantal teams in een poule.

Bij de verdeling wordt uitgegaan van het principe dat de teams zelf scheidsrechter zijn in hun poule en dus op dat moment niet beschikbaar zijn voor een wedstrijd.

Het programma levert een zo goed mogelijk geautomatiseerd e verdeling. Er zou wellicht nog een optimalisatiesl ag overheen kunnen, maar daar is voorlopig nog geen sprake van.
Antwoorden
# Tom 12-07-2016 10:33
Ik heb 6 ploegen in 1 poule. Elke ploeg zou 3 wedstrijden moeten spelen. Het is niet erg dat niet alle ploegen tegen elkaar spelen. Is dit mogelijk?
Antwoorden
# Oefenplein 12-07-2016 19:37
Dat is helaas momenteel niet mogelijk, omdat bijvoorbeeld team 1 tegen zowel team 2, team 3, team 4, team 5 als team 6 speelt. Of je moet 5 wedstrijden per team laten spelen, of je moet zelf een toernooischema maken.

Misschien is het een optie om een toernooischema te maken en daar het laatste deel uit te knippen (wedstrijd 4 en 5 van elk team). Ik weet niet of dat mogelijk is, dat moet je dan even uitproberen. Je moet het schema dan wel downloaden als XLS (Excel).
Antwoorden
# Josien 20-06-2016 20:31
Bij het invullen van de poules (3) en het invullen van datum en tijd gaat goed. Bij het tabblad velden (en downloads) ging het mis. Er wordt geen programma gemaakt en het tabblad is wit. Als we teruggaan naar poules en velden, blijft dit wel goed staan.
Fout in de website of...?
Antwoorden
# Oefenplein 20-06-2016 21:37
Dat hoort inderdaad niet. Zou je de volgende gegevens willen vermelden: aantal teams, aantal poules, aantal velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Dit kun je ook doorgeven per e-mail (Oefenplein.nl/ contact). Heb je toevallig leestekens in één van de namen gebruikt? Daar heeft het programma soms moeite mee.
Antwoorden
# Aart 17-06-2016 13:00
Afgelopen weekend het schema gebruikt. Het is toch zo dat het team met de meeste wedstrijdpunten wint en als er 2 teams evenveel punten hebben, de som van alle punten die gescoord zijn bepalend is?
Bij 1 van de poules ging dit mis: ik wil het ingevulde schema wel even mailen dan kunnen jullie dit bekijken. Naar welk adres? info [at] oefenplein.nl?
Antwoorden
# Oefenplein 17-06-2016 13:38
Bedankt voor het melden van deze fout. Vervelend dat dit niet goed in het toernooischema staat.

Als u het ingevulde schema wilt sturen zou dat zeer fijn zijn! Graag ook even benoemen bij welke poule het mis gaat. U kunt inderdaad mailen naar info [at] oefenplein.nl. Alvast bedankt voor de moeite.
Antwoorden
# Oefenplein 19-06-2016 19:47
Nogmaals bedankt voor het melden van deze fout. De gebruikte formule voor het berekenen van de ranking aan de hand van punten en doelsaldo bevatte een fout. Dit is inmiddels hersteld en er draait nu een verbeterde versie (sinds 19 juni, ongeveer 16.15 uur). Hierover hadden we per e-mail al een terugkoppeling gegeven, maar nog even ter informatie van andere lezers.
Antwoorden
# Chris Weenink 17-06-2016 12:09
hallo,

Ik heb laatst een schema gemaakt en opgeslagen als pdf. Nu ben ik inmiddels een paar dagen verder en wil nog wat aanpassen. Kan dit wel? zo ja, hoe?
Antwoorden
# Oefenplein 17-06-2016 12:31
Hoi,

Bedankt voor je reactie. In de PDF kun je helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. Misschien kun je de PDF omzetten naar een Wordbestand?

Anders raad ik je aan om het toernooischema opnieuw te maken en dan (ook) te downloaden als XLS (Excel). Daarin kun je namelijk wel wijzigingen aanbrengen.
Antwoorden
# Jolanda Maas 08-06-2016 14:37
Ik kreeg diverse malen de foutmelding Internal Server 500.

De truck is om GEEN speciale tekens te gebruiken, maar echt alleen maar letters en cijfers.
Alle schema's voor ons beach volleybal toernooi zijn er prima uitgekomen.
Bedankt!
Antwoorden
# Oefenplein 08-06-2016 22:45
Bedankt voor je reactie en goede tip. Ik heb inderdaad al meerdere malen problemen gehoord m.b.t. speciale tekens. Ik zal dit nadrukkelijker gaan vermelden op deze pagina. Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is!
Antwoorden
# Aart 07-06-2016 15:18
Dag, ik probeer een volleybaltoerno oi te programmeren: 7 teams, 1 poule, 2 velden. Maar dat lukt niet: ik mag maar 1 veld kiezen. Kan dat aangepast worden?
Alvast bedankt!
Antwoorden
# Oefenplein 07-06-2016 15:39
Hallo,

Wat raar dat dit niet werkt. Bij mij lukt dit wel.
Het advies is om de teamnamen zo 'basic' mogelijk te houden. Als het niet lukt, neem dan even contact met ons op via Oefenplein.nl/c ontact. Dan kunnen wij u de uitvoer mailen.

Naast bovenstaande gegevens hebben wij dan ook nodig:
* Toernooinaam
* Naam van de teams
* Datum van het toernooi
* Begintijd
* Duur wedstrijd, duur pauze tussen de wedstrijden en wel/geen veldwissel
* Veldnamen
* Welke uitvoer u nodig heeft, keuze uit:
- Lijst van teams per poule
- Lijst van wedstrijden per poule
- Scheidsrechterb riefjes
- Uitslagen overzicht per poule
* Downloadformaat (XLS of PDF)
Antwoorden
# Aart 07-06-2016 15:54
ik heb nu de teamnamen gewijzigd in team1 t/m team7 en dan werkt het wel....
Antwoorden
# Oefenplein 07-06-2016 16:26
Heel mooi dat het gelukt is! Had je toevallig aanhalingsteken s in de teamnamen staan? Zou je anders de teamnamen hier of per mail willen doorgeven? Dan kan ik kijken waar de fout aan ligt en/of de fout hier vermelden. Alvast bedankt.
Antwoorden
# Aart 07-06-2016 16:52
in de lijst van teams kwamen o.a. de volgende 4 namen voor die speciale tekens bevatten: Ain't No Joke, 't Polsje, Gebr. Jansen en Crêpe
Antwoorden
# Oefenplein 07-06-2016 17:02
Bedankt voor je reactie, hier help je ons en toekomstige gebruikers mee! De ' zorgt volgens mij voor problemen. Ik ga uitzoeken of ^ ook voor problemen zorgt.

Als je het bestand als XLS downloadt kun je de namen eventueel handmatig aanpassen. Je kunt ook zelf een overzicht maken van welk team welke naam heeft.
Antwoorden
# alie Boes 05-06-2016 18:00
Is het ook mogelijk een toernooi op meerdere dagen te laten spelen en een eindtijd aan te geven ?
Antwoorden
# Oefenplein 06-06-2016 21:13
Helaas is dat momenteel niet mogelijk. Als het elke dag om verschillende teams gaat kun je gewoon per dag een toernooischema maken.

Spelen teams op meerdere dagen, dan maak je een toernooischema en download je die als XLS. Vervolgens kun je handmatig de data en tijden aanpassen.

Een eindtijd aangeven is niet mogelijk. Je kunt wel variëren met de begintijd. De eindtijd hangt af van de lengte van één wedstrijd, de lengte van de pauze tussen de wedstrijden, het aantal teams en het aantal velden.

Als je verder nog vragen of opmerkingen hebt horen we die graag.
Antwoorden
# siet 30-05-2016 13:38
Hallo,

ik kan bij 4 poules (21 teams) en onafhankelijke scheidsrechters (10x) slechts 3 velden kiezen. Verhoog ik dit dan loopt het vast. Ik heb 8 velden en zou deze graag gebruiken.
Antwoorden
# Oefenplein 30-05-2016 13:48
Hoi,
Dat lijkt mij inderdaad een foutje in het programma. Ik ga het doorgeven en laat het weten als het opgelost is. Ik kan trouwens 6 velden kiezen, daarna loopt het programma bij mij ook vast.

Ik verwacht snel een oplossing. Mocht dit niet zo zijn, probeer dan 2 schema's te maken (elk 2 poules, 5 scheidsrechters en 4 velden). Dat helpt soms.
Antwoorden
# Oefenplein 31-05-2016 15:12
Er zit inderdaad een fout in het programma bij deze (specifieke) situatie. In de ontwikkelomgevi ng zal gekeken moeten worden waar het precies mis gaat. Als duidelijk is waar het mis gaat moet gekeken worden of er een oplossing beschikbaar is. Houd er rekening mee dat het een tijdje gaat duren voor er een oplossing beschikbaar is.
Antwoorden
# Vera 25-05-2016 01:23
Hallo,

Ik krijg nu iedere keer een error melding. Zou dat weer verholpen kunnen worden?
Antwoorden
# Oefenplein 25-05-2016 09:51
Ik krijg momenteel geen error melding. Wanneer krijg je de melding precies?

Zou je de volgende gegevens door willen geven: hoeveel teams, hoeveel poules, hoeveel velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel. Alvast bedankt.
Antwoorden
# Vera 26-05-2016 00:24
Vanochtend is het mij ook weer gelukt. Later kreeg ik het alleen wel weer, maar ik krijg het idee dat als je veel teams invult of veel met namen en dergelijken (dus veel informatie) hij een error geeft.
-Ik heb een stuk of 10 schema's gemaakt. -Variërend van 4 tot 10 teams.
-Geen verschillende poules gemaaakt
-1 tot 2 velden
-ik heb ook geen gebruik gemaakt van onafhangelijke scheidsrechters.
Maar bij kleine teams en gewoon werkend met cijfers in plaats van teamnamen, werkte het beter.
Antwoorden
# Oefenplein 26-05-2016 14:08
Ik durf zo niet te zeggen of het aan de hoeveelheid teams / namen etc. ligt. Mooi dat het in ieder geval gelukt is!

Ik zal je reactie doorgeven, dan kan er gekeken worden of dit probleem vaker voorkomt. Bedankt voor het reageren!
Antwoorden
# Oefenplein 29-05-2016 13:37
Als je bij de teamnamen enkele aanhalingsteken s hebt gebruikt zou het daar wellicht aan kunnen liggen. Dit veroorzaakt namelijk (soms) een foutmelding.

Verder is het zonder de exacte gegevens lastig om te zien of deze error alleen bij jou voorkomt of ook bij ons.

Gelukkig is het je uiteindelijk wel gelukt om toernooischema' s te maken.
Antwoorden
# siet 22-05-2016 12:30
Hallo, Ik kan het aantal velden niet invullen. Is dit gebruikelijk?
Antwoorden
# Oefenplein 22-05-2016 13:01
Dat ligt er een beetje aan. Het aantal velden dat je kunt selecteren is afgestemd op het aantal poules/teams die je hebt. Als je bijvoorbeeld 1 poule hebt met 4 teams kun je het aantal velden inderdaad niet selecteren.

We kunnen, in samenwerking met de maker van het programma, kijken of dit hoort of niet, maar dan hebben we de volgende gegevens nodig: hoeveel teams, hoeveel poules, hoeveel velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel.
Antwoorden
# Huib 20-05-2016 19:50
Is het mogelijk om een pauze in te lassen.
Het toernooi gaat tot 1200 uur en begint daarna weerd om 1330 uur.
Antwoorden
# Oefenplein 20-05-2016 19:55
Dit is helaas op dit moment niet mogelijk. Ik vind dit wel een erg goede tip en ga die doorgeven aan de maker van het programma.

Misschien is het een idee om het wedstrijdschema als XLS (Excel)-bestand te downloaden en daarna handmatig de tijden van de wedstrijden na 12.00 uur aan te passen (of de wedstrijden voor 13.30 uur als het middaggedeelte langer is). Ik snap dat dit niet ideaal is, maar beter dan het gehele schema zelf maken.

Succes en bedankt voor je vraag.
Antwoorden
# Huib 20-05-2016 20:46
Bedankt voor het snelle antwoord.
Echter mijn probleem is dat er een error melding komt als ik het bestand als excel wil downloaden. Jouw suggestie om het handmatig aan te passen was ook mijn oplossing ware het niet dat ik een error krijg bij het downloaden.
Antwoorden
# Oefenplein 22-05-2016 12:58
Ik heb hierover contact gehad met de maker van het programma. Hij laat weten dat het een goed idee is om achteraf de tijden aan te passen. Momenteel is er bug bij het downloaden van het 'uitslagen overzicht per poule', mogelijk verschijnt daardoor deze error melding. Deze bug wordt zo snel mogelijk opgelost.

Met informatie over hoeveel teams, poule en velden er worden gebruikt en of er onafhankelijke scheidsrechters zijn zou de situatie gereproduceerd kunnen worden wat het makkelijker maakt om een oplossing te vinden.
Antwoorden
# Jopen 19-05-2016 14:55
Ik kan alles downloaden, behalve ' uitlsagen overzicht per poule'. hier krijg ik de foutmelding 500 internal server error. Wat kan ik hier aan doen?
Antwoorden
# Oefenplein 19-05-2016 16:25
Ik heb deze fout doorgegeven aan de maker van Toernooi-schema .nl. Ik verwacht dat het snel wordt opgelost en laat het je dan weten. Bedankt voor het melden!
Antwoorden
# Oefenplein 22-05-2016 12:55
De maker van het programma heeft deze situatie gereproduceerd en ook bij hem ontstaat een foutmelding. Dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost en zodra dat gebeurt is laten we het weten!
Antwoorden
# Oefenplein 22-05-2016 15:10
Het probleem lijkt te zijn opgelost!

Bij het alleen kiezen voor deze optie worden er geen scheidsrechterb riefjes gemaakt en die zijn nodig om formules te maken waardoor de uitslagen direct vanuit de scheidsrechterb riefjes op de uitslagen worden berekend.
De gekozen oplossing plaatst nu bij het ontbreken van formules een lege cel. Bij een XLS bestand kom je bij het kiezen van alleen een 'uitslagen overzicht per poule' standaard op het excel tabblad 'p' (afgeschermde sheet voor berekeningen) en dat kan verwarrend zijn.
Antwoorden
# natasja 19-05-2016 10:07
Kan iemand mij vertellen waarom het steeds vastloopt. Heb inmiddels al 10 x opnieuw de poules ingevuld. Tijden gaan ook nog, maar zodra de velden ingevuld moeten worden stop ie ermee
Antwoorden
# Oefenplein 19-05-2016 10:34
Bij mij werkt alles naar behoren. Heb je misschien heel veel poules en/of teams? Daar zou het wellicht aan kunnen liggen. Of probeer je weinig of juist veel velden te kiezen?
Antwoorden
# Oefenplein 22-05-2016 12:53
Ik heb dit probleem voorgelegd aan de maker van het programma. Bij dit soort problemen is en handig als er wordt aangegeven wanneer de problemen voorkomen.

Dus: hoeveel teams, hoeveel poules, hoeveel velden, wel of geen onafhankelijke scheidsrechters en hoeveel.

Dan kan de situatie gereproduceerd worden en geprobeerd worden te achterhalen waar het mis gaat. Met de huidige gegevens kan het probleem niet achterhaald worden.
Antwoorden
# Halfacht 13-05-2016 21:47
In de schema's moeten teams vaak 2x achter elkaar zonder rust. Ik zie graag een schema waarbij de wachttijd zo gelijk mogelijk verdeeld is.
Antwoorden
# Oefenplein 15-05-2016 18:23
Bedankt voor je suggestie. Daar ligt op dit moment inderdaad (nog) geen focus op. Wellicht dat dit in een volgende (verbeterde) versie meegenomen wordt.
Antwoorden
# Oefenplein 22-05-2016 12:51
Ik heb hierover contact gehad met de maker van het programma. Zijn reactie was:

"
De verdeling is gebaseerd op: Het team dat het langst niet heeft gespeeld is weer aan de beurt.
Dit geldt voor teams in 1 poule en op 1 veld.
Bij meer poules en velden worden, na de eerste verdeling, de teams zoveel mogelijk verdeeld over de velden, afhankelijk van het aantal teams in een poule.

Bij de verdeling wordt uitgegaan van het principe dat de teams zelf scheidsrechter zijn in hun poule en dus op dat moment niet beschikbaar zijn voor een wedstrijd.

Het programma levert een zo goed mogelijk geautomatiseerd e verdeling.
Wie weet zou er nog een optimalisatiesl ag overheen kunnen maar voorlopig zal de gebruiker het hiermee moeten doen.
"
Antwoorden
# JD 16-04-2016 11:29
oke ik moet voor school een toernooi schema maken maar het mag niet in zo'n tabel en dan met kruisjes. ik heb 2 poules. poule 1 heeft 6 teams en poule 2 heeft er 5. hoe moet ik de wedstrijdenrege ling maken voor poule 2??
Antwoorden
# Oefenplein 16-04-2016 19:33
Ik snap niet helemaal wat je wilt, maar je kunt op de eerste pagina na "aantal poules" de 1 veranderen in een 2 als je 2 poules wilt hebben en daarna toevoegen dat poule één 6 teams heeft en poule twee 5 teams. Lukt het nu?
Antwoorden
# Rens 14-04-2016 16:09
Goed systeem zeg! :D

Ik heb een algemene vraag. Is het mogelijk om een move-up/move-do wn systeem te maken met 2 personen per veld. 6 veldjes zijn er beschikbaar en er zijn in totaal 30 deelnemers, dus 3 bankzitters per veldje.

Ik wil tijdens een badmintonles een toernooitje doen, maar heb maar de ruimte voor 6 veldjes en 30 kinderen. 12 kinderen spelen dus per keer, terwijl er dan 18 langs de kant zitten. Graag wil ik een simpel move-up/move-do wn systeem zodat de kinderen automatisch op niveau worden ingedeeld. Ik kom niet verder dan 4 kinderen per veld (2 spelend, 2 langs de kant). 5 lijkt me organisatorisch te ingewikkeld.

Heeft iemand hier ervaring mee of een antwoord?

Groet,
Rens
Antwoorden
# Oefenplein 14-04-2016 16:43
Misschien een idee om 5 velden te gebruiken? Dan zijn er dus 6 mensen op ieder veld. Dan speel je 3 wedstrijden van elk 5 minuten (1-1). Na 15 minuten heb je dan 3 winnaars en 3 verliezers. De winnaars schuiven een veldje op naar links en de verliezers een veldje naar rechts. Op de 2 velden aan de zijkanten blijven de winnaars of de verliezers staan. Je kunt uiteraard i.p.v. 5 en 15 minuten ook 2 en 6 minuten gebruiken of iets heel anders. Dit hangt er ook vanaf hoe lang de les duurt.

Het 6e (ongebruikte) veldje kan door leerlingen die niet hoeven te spelen gebruikt worden om te oefenen.

Het toernooischema voor dit doel gebruiken gaat waarschijnlijk erg omslachtig worden!
Antwoorden
# Rens 14-04-2016 16:56
Dat zou ook nog een aardig systeem zijn.
Ik ga er nog even over nadenken, want het blijft een geregel met zo'n systeem.

Dankje voor het meedenken!
Antwoorden
# Onno 14-04-2016 07:47
Ik ben zeer tevreden. Ik maak hier regelmatig gebruik van en met hier en daar een aanpassing op de layout krijg ik prachtige schema's in nog geen 5 minuten werk.

Ik wil jullie bedanken voor deze resource. Jullie krijgen dus "de dikke duim" van mij.

Als jullie zin hebben om door te ontwikkelen heb ik wat ideeën:
- Mogelijkheid om kruis finales of een finale bracket te maken
- HTML export te maken met live aanpassen van scores (leuk als er schermen hangen in een clubhuis).

Verder, zeer tevreden.
Antwoorden
# Oefenplein 14-04-2016 10:36
Fijn dat je zo tevreden bent Onno! Ik zal de ideeën doorgeven aan de maker van Toernooi-schema .nl. Bedankt.
Antwoorden
# Oefenplein 15-04-2016 14:25
De maker van Toernooi-schema .nl is erg blij met uw positieve commentaar. Hij vindt het zeer goede ideeën, maar heeft voorlopig geen plannen in die richting. Dan zou het al snel uitkomen op een professioneel pakket en dat is (nog) niet de bedoeling. Maar wellicht dat hij in de toekomst iets met deze ideeën kan.
Antwoorden
# Saila 06-04-2016 15:32
Hi,
Het schema maken is gelukt. 3 poules,4 teams per poule, 3 velden, wedstrijden van 15min, 2 min om te wisselen er tussen,1ste wedstrijd start 10.00u - 10.15uur dat staat er netjes,maar als ik wil printen vanaf PDF maakt hij ervan 1ste wedstrijd 10.00u - 10.00u, 2e wedstrijd 10.17 uur - 10.17uur???
Help svp???
Antwoorden
# Oefenplein 06-04-2016 21:48
Fijn dat je alle gegevens zo uitgebreid meldt. Het generen van het wedstrijdschema gaat bij mij prima. Bij mij kloppen echter de eindtijden in het PDF-document ook niet. Nou kun je het natuurlijk met pen corrigeren, maar dat hoort niet. Ik geef dit door aan de maker van de website en hij gaat dit waarschijnlijk oplossen. Zodra ik hier meer over weet laat ik het weten.

Er zijn de laatste tijd een aantal (kleine) bugs ontdekt. Dit komt doordat er onlangs een nieuwe versie is gelanceerd.
Antwoorden
# Oefenplein 08-04-2016 10:14
Deze bug is gisteren verholpen. De tijden in zowel PDF als XLS kloppen weer! Nogmaals hartelijk bedankt voor het melden.
Antwoorden
# Jos Linsen 03-04-2016 15:44
Hallo
Ik krijg steeds foutmelding zodra ik het Excel bestand wil downloaden. Ik gebruik 6 poules (totaal 28 teams). (Poule 1-4 hebben 5 teams, en poule 5 en 6 bestaan uit 4 teams) . We hebben 10 scheidsrechters en spelen op 5 velden.
Zodra ik de Excel versie probeer te downloaden krijg ik:
500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

Zou je er eens naar kunnen kijken.
Bvd. Jos
Antwoorden
# Oefenplein 03-04-2016 17:30
Ik weet niet precies waar dit aan kan liggen. Ik heb je vraag voorgelegd aan de beheerder van Toernooi-schema .nl.
Antwoorden
# Oefenplein 04-04-2016 10:29
Ik heb contact gehad met de maker van de website. Het gaat hier om een kleine bug in het programma wat te maken heeft met het aantal velden. Bij de beheerder van Toernooi-schema .nl gaat het goed met 5 en 7 velden en fout bij 1-4, 6 en 8 velden: dan verschijnt inderdaad bovenstaande foutmelding. Raar dat het bij jou fout gaat met 5 velden.

Er is op dit moment geen oplossing voor, maar Toernooi-schema .nl gaat hier aan werken. Het zal tijd kosten om dit te repareren. De beheerder laat weten wanneer dit gedaan is.

Ik hoop dat je voor nu een andere oplossing kunt vinden. Excuses voor het ongemak.
Antwoorden
# Jos Linsen 04-04-2016 17:51
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. één van de teams had asl naam Sportclub '25. Blijkbaar kan het programma niet omgaan met de '. Zodra ik er Sportclub 25 van gemaakt heb is het probleem opgelost. Toch bedankt voor de service.
Antwoorden
# Oefenplein 04-04-2016 18:16
Bedankt voor je reactie. De bug waar ik over sprak staat dus toch los van jouw situatie, omdat jij 5 velden gebruikt.

Het zou heel goed kunnen dat het programma niet kan omgaan met '. Ik zal dit doorgeven aan de beheerder.

Fijn dat het nu toch gelukt is!
Antwoorden
# marell 31-03-2016 20:28
Ik krijg als ik naar het aantal velden wil gaan geen keuze mogelijkheid meer ??
Antwoorden
# Oefenplein 01-04-2016 10:36
Voordat je het aantal velden kunt selecteren moet je aangeven hoeveel poules je hebt en hoeveel teams er in elke poule zitten. Daarna kun je als het goed is het aantal velden aanpassen. Let op! Het aantal velden moet wel in overeenstemming komen met het aantal poules/teams.

Mocht het nog niet lukken, geef dan even precies aan hoeveel poules je hebt, hoeveel teams per poules, hoeveel velden etc.
Antwoorden
# marell 31-03-2016 20:27
nieuwe versie werkt niet goed, ik kan het aantal velden niet aanpassen. :-x
Antwoorden
# Oefenplein 31-03-2016 20:02
Door een defect aan de oude server van Toernooi-schema .nl is de betreffende website vandaag overgegaan naar een vernieuwde versie (die al een tijdje als bètaversie bereikbaar was). Mocht er iets niet werken of hebben jullie tips voor de beheerder van de betreffende site, laat dan alsjeblieft een reactie achter! Alvast bedankt.
Antwoorden
# marell 31-03-2016 19:43
Ik krijg programma wel geopend, maar kan het aantal velden niet invullen en kan ook niet verder naar download ? Heeft iemand een idee ?
Antwoorden
# Oefenplein 31-03-2016 20:00
Ik heb zojuist de link nogmaals aangepast (na contact te hebben gehad met de beheerder van de betreffende site). Het programma werkt nu bij mij wel. Probeer het nog eens zou ik zeggen!
Antwoorden
# bob 31-03-2016 14:43
Ik krijg de site niet meer geladen...Is dit bij meerdere zo?

Heeft er iemand misschien nog andere goede sites als deze?
Antwoorden
# Oefenplein 31-03-2016 15:36
Probeer de nieuwe versie eens, die werkt bij mij wel: http://toernooi-schema.nl:9090/tournament/

(de link in het artikel is nu ook aangepast naar deze vernieuwde versie)
Antwoorden
# Aagje 31-03-2016 17:59
Bij mij werken ze ook allebei niet...
Antwoorden
# Oefenplein 31-03-2016 18:50
Volgens mij wordt er vandaag onderhoud gepleegd aan de betreffende website. Ik denk dat de oude versie verdwijnt en alleen de nieuwe versie nog beschikbaar is.

Bij mij doet de site het nu wel. Mochten de problemen zich de komende dagen blijven voordoen laat dit dan even weten (bijvoorbeeld via oefenplein.nl/c ontact of door een reactie achter te laten), dan neem ik contact op met de maker van de site.
Antwoorden
# Lesly 17-03-2016 17:57
haiii haiii,,

ik moet een poulesysteem maken voor intotaal 12 spelers
maar ze zijn ingedeeld per 2 = 1 team
nou vraag ik me af hoe ik het verder op words kan uitwerken om te laten zien hoe het werkt.

Mvg
Antwoorden
# Oefenplein 17-03-2016 18:04
Als je 12 spelers hebt en 2 spelers per team zijn er dus 6 teams. Je kunt er voor kiezen om 1 poule te maken met 6 teams (team 1 speelt dan tegen team 2, team 3, team 4, team 5 en team 6) of 2 poules te maken met elk 3 teams (team 1 speelt dan tegen team 2 en team 3). Bij 1 poule speelt elk team dus 5 wedstrijden, bij 2 poules speelt elk team 2 wedstrijden. Dit is afhankelijk van de beschikbare tijd en de lengte van de wedstrijden.

Je kunt de gegevens invoeren en de output gebruiken. Dan moet je alleen even uitwerken wie in welk team zit.

Heb je verder nog vragen?
Antwoorden
# Gerrald 26-02-2016 23:26
Ik heb een toernooi gegenereerd voor 27 teams in 6 poules.
3x4 en 3x5 teams in de poules.
Ik heb 3 zalen tot mijn beschikking.
De tool genereert een aantal 'fouten'.
Er zijn meerdere 'gaten' in het schema. Ik weet niet waarom. Nu kan ik dat wel schuiven. Dan verplaats ik ook de scheidsrechterb riefjes in de volgorde. Dat is geen probleem.
Toch is het lastig.
Daarnaast genereert de tool een aantal wedstrijden waarbij teams 2 wedstrijden aaneengesloten moeten spelen. Ook zijn bepaalde teams dan al heel snel klaar, en andere teams spelen wel mooi gespreid in het programma.

Doe ik iets fout?

Graag een reactie.

bvd!
Antwoorden
# Oefenplein 27-02-2016 17:02
Probeert u eens de nieuwe betaversie van het programma. Dat genereert bij mij een aansluitend schema. Zie: http://toernooi-schema.nl:9090/tournament/ of de link hierboven in het artikel.

Is nu alles naar wens? Ik hoor graag van u.
Antwoorden
# Elizabeth 16-11-2015 11:11
Ik moet een toernooi met 10 teams op 2 velden in 1 poule. Dat iedereen een keer tegen elkaar speelt. Maar ik krijg geen 10 teams in 1 poule?
Antwoorden
# Oefenplein 16-11-2015 21:13
Het maximum aantal teams voor 1 poule is 9. Helaas kan dat wat jij wilt dus niet via bovenstaande site. Via Excel kun je ook heel handig een toernooischema in elkaar zetten, dat kost alleen iets meer tijd en moeite.
Antwoorden
# Bob 25-09-2015 16:59
Goedemiddag,

Ik wil graag een toernooi organiseren waar 52 teams aan meedoen. Ik heb de teams geselecteerd in 10 poules (8 poules van 5 teams en 2 poules van 6 teams).

Nu loop ik vast bij de invulling van de velden, het programma gaat niet verder dan 2 velden en ik heb 10 velden nodig. Doe ik iets verkeerd?

Graag hoor ik van jullie, hartelijk dank
Antwoorden
# Oefenplein 26-09-2015 17:11
Hoi Bob,

Bedankt voor je reactie. Het programma gaat wel zeker verder van 2 velden. Ik denk dat het programma op tilt slaat van zoveel teams.

Wat misschien een idee is, om eerst een schema te maken met 5 poules en 5 velden en daarna nog een schema met de andere 5 poules en velden. Dat werkt bij mij wel.

Ik hoop dat het nu lukt!
Antwoorden
# Ronald 19-08-2015 11:13
Toernooischema gemaakt voor 25 teams, 6 poules, 7 velden. Werkte perfect.
Nu wil ik (kruis-)finales gaan plannen. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. Hoe doe ik dat?
Antwoorden
# Oefenplein 28-08-2015 19:07
Mooi dat het perfect werkte. Voor finales plannen is de tool niet heel geschikt, omdat je van te voren niet weet welk team wint.
Antwoorden
# Fleur 16-06-2015 14:13
Ik moet voor school voetbaltoernooi organiseren hoe werkt dat met de toeirnooischema?
Ik hoop op snel een reactie alvast bedankt.
Gr Fleur
Antwoorden
# Fleur 16-06-2015 14:14
Het is met 9 teams en 6 man per team
Antwoorden
# Oefenplein 29-06-2015 20:14
Je moet gewoon aangeven hoeveel poules je hebt en daar de teams over verdelen (of 1 poule maken). Dan geef je aan hoeveel velden je hebt en daarna maak je het toernooischema.
Heel veel succes!
Antwoorden
# Nick 10-06-2015 20:37
Ik heb een vraag over een toernooi organiseren.
Ik heb 9 teams in 1 poule.
Maar wil graag dat iedereen 4 keer voetbal speelt, 2 keer volleybal en 1 keer alleen een ander spel. Hoe ga ik dit doen?
Alvast bedankt.
Gr Nick
Antwoorden
# Oefenplein 13-06-2015 19:42
Dat zul je dan toch handmatig moeten doen, bijvoorbeeld in Excel. Deze 'applicatie' is alleen geschikt als je 1 sport speelt.
Antwoorden
# roy 18-05-2015 08:43
he ik heb ff een vraag.
voor een handbal toernooi moet ik een poule van 9 teams maken .
kan ook 2 poules maken van 5 teams en 4 teams maar wij als organisatie willen wel dat ze minimaal 4 wedstrijden spelen hoe doe ik dat ?
Antwoorden
# Oefenplein 20-05-2015 19:21
Hoi Roy,

Stel dat je 1 poule met 9 teams maakt, dan speelt elk team 8 wedstrijden. Als een wedstrijd bijvoorbeeld 10 minuten duurt met een pauze van 5 minuten tussen iedere wedstrijd (en 3 velden), dan heb je een toernooi dat 3 uur duurt.

Stel dat je 2 poules maakt met in de ene poule 5 teams en in de andere poule 4 teams, dan speelt elk team 3 of 4 wedstrijden. Als een wedstrijd bijvoorbeeld 10 minuten duurt met een pauze van 5 minuten tussen iedere wedstrijd (en 2 velden), dan heb je een toernooi dat 2,5 uur duurt.

Kies je voor 2 poules, dan kun je 2 wedstrijdschema 's maken (maar dan heb je i.p.v. 3 of 4 wedstrijden 6 of 8 wedstrijden per team).

Ik hoop dat je zo een beetje geholpen bent. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten.

Tip! Als je kiest voor 2 poules speelt elk team 3 tot 4 wedstrijden, maar daarna kun je nog halve finales en een finale e.d. spelen, waardoor er meer wedstrijden per team gespeeld worden.

Succes ermee!
Antwoorden
# Kees 18-06-2014 14:16
Als je niet in poules wilt werken maar wel meerdere velden hebt dan heb je dus niks aan deze site?!?!
Antwoorden
# Oefenplein 19-06-2014 20:01
Je kunt ook een schema maken met maar 1 poule en dan wel meerdere velden selecteren, maar het aantal velden moet dan wel passen met het aantal teams. Dus als je 4 teams hebt en 8 velden is dat niet passend. Probeer het eens...

Succes!
Antwoorden
# mark 12-03-2015 17:18
nee je kan niet meerdere velden selecteren als je maar 1 poule hebt
Antwoorden
# Oefenplein 12-03-2015 17:29
Heb je 1, 2, 3, 4 of 5 teams in 1 poule dan kun je maximaal 1 veld. Heb je 6, 7 of 8 teams in 1 poule dan kun je maximaal 2 velden. Heb je 9 teams in 1 poule dan kun je maximaal 3 velden. Meer dan 9 teams in 1 poule is niet mogelijk.
Antwoorden